Skop Perkhidmatan Managed Service Provider (MSP)

  1. Memantau SLA bagi setiap perkhidmatan yang disediakan;
  2. Menyediakan Cloud Management Platform (CMP);
  3. Konsolidasi katalog, memberi cadangan pelaksanaan sumber dan metering/billing bagi status bayaran;
  4. Menyediakan perkhidmatan profesional, konsultasi dan latihan cloud;
  5. Mewujudkan pusat khidmat sokongan;
  6. Membekalkan lesen perisian secara on-premises (jika berkaitan);
  7. Mewujud dan menyelenggara sistem pemantauan perolehan aset lesen perisian oleh setiap kementerian/agensi;
  8. Mewujudkan pusat khidmat pelanggan/panggilan setempat;
  9. Memastikan perisian adalah tulen;
  10. Bekerjasama dengan SI yang dilantik oleh Agensi sebagai subkontraktor dinamakan;
  11. Memberi latihan pemasangan, penyelenggaraan perisian;
  12. Menyediakan perkhidmatan penggunaan profesional dan bermula perancangan, migrasi ke cloud, konfigurasi dan pengujian perkhidmatan (jika perlu);
  13. Menyediakan dokumentasi dan laporan secara berkala bagi setiap langganan dan melalui dashboard;
  14. Pelan perancangan bagi kedua-dua program penggalakan penggunaan perkhidmatan kepada agensi sektor awam dan memberikan kursus certified/non-certified secara percuma kepada pegawai Kerajaan yang bersesuaian;
  15. Menyediakan bilangan kakitangan yang cukup serta berkemampuan bagi memberi khidmat sokongan 24X7;
  16. Menyediakan pasukan projek yang berupaya melaksanakan perkhidmatan; dan
  17. Agensi yang memerlukan perkhidmatan akan membuat sebut harga dan akan mengikat kontrak dengan MSP yang mengandungi jenis perkhidmatan, nilai perolehan serta SLA yang ditawarkan.