Portal MyGovCloud@CFA

SKOP PERKHIDMATAN MANAGED SERVICE PROVIDER (MSP)

Bil. Perkara
1Memantau SLA bagi setiap perkhidmatan yang disediakan;
2Menyediakan Cloud Management Platform (CMP);
3Konsolidasi katalog, memberi cadangan pelaksanaan sumber dan metering/billing bagi status bayaran;
4Menyediakan perkhidmatan profesional, konsultasi dan latihan cloud;
5Mewujudkan pusat khidmat sokongan;
6Membekalkan lesen perisian secara on-premises (jika berkaitan);
7Mewujud dan menyelenggara sistem pemantauan perolehan aset lesen perisian oleh setiap kementerian/agensi;
8Mewujudkan pusat khidmat pelanggan/panggilan setempat;
9Memastikan perisian adalah tulen;
10Bekerjasama dengan SI yang dilantik oleh Agensi sebagai subkontraktor dinamakan;
11Memberi latihan pemasangan, penyelenggaraan perisian;
12Menyediakan perkhidmatan penggunaan profesional dan bermula perancangan, migrasi ke cloud, konfigurasi dan pengujian perkhidmatan (jika perlu);
13Menyediakan dokumentasi dan laporan secara berkala bagi setiap langganan dan melalui dashboard;
14Pelan perancangan bagi kedua-dua program penggalakan penggunaan perkhidmatan kepada agensi sektor awam dan memberikan kursus certified/non-certified secara percuma kepada pegawai Kerajaan yang bersesuaian;
15Menyediakan bilangan kakitangan yang cukup serta berkemampuan bagi memberi khidmat sokongan 24X7;
16Menyediakan pasukan projek yang berupaya melaksanakan perkhidmatan; dan
17Agensi yang memerlukan perkhidmatan akan membuat sebut harga dan akan mengikat kontrak dengan MSP yang mengandungi jenis perkhidmatan, nilai perolehan serta SLA yang ditawarkan.
TARIKH TERBIT
TARIKH KEMAS KINI