Skop Perkhidmatan Managed Service Provider (MSP)
- Memantau SLA bagi setiap perkhidmatan yang disediakan;
- Menyediakan Cloud Management Platform (CMP);
- Konsolidasi katalog, memberi cadangan pelaksanaan sumber dan metering/billing bagi status bayaran;
- Menyediakan perkhidmatan profesional, konsultasi dan latihan cloud;
- Mewujudkan pusat khidmat sokongan;
- Membekalkan lesen perisian secara on-premises (jika berkaitan);
- Mewujud dan menyelenggara sistem pemantauan perolehan aset lesen perisian oleh setiap kementerian/agensi;
- Mewujudkan pusat khidmat pelanggan/panggilan setempat;
- Memastikan perisian adalah tulen;
- Bekerjasama dengan SI yang dilantik oleh Agensi sebagai subkontraktor dinamakan;
- Memberi latihan pemasangan, penyelenggaraan perisian;
- Menyediakan perkhidmatan penggunaan profesional dan bermula perancangan, migrasi ke cloud, konfigurasi dan pengujian perkhidmatan (jika perlu);
- Menyediakan dokumentasi dan laporan secara berkala bagi setiap langganan dan melalui dashboard;
- Pelan perancangan bagi kedua-dua program penggalakan penggunaan perkhidmatan kepada agensi sektor awam dan memberikan kursus certified/non-certified secara percuma kepada pegawai Kerajaan yang bersesuaian;
- Menyediakan bilangan kakitangan yang cukup serta berkemampuan bagi memberi khidmat sokongan 24X7;
- Menyediakan pasukan projek yang berupaya melaksanakan perkhidmatan; dan
- Agensi yang memerlukan perkhidmatan akan membuat sebut harga dan akan mengikat kontrak dengan MSP yang mengandungi jenis perkhidmatan, nilai perolehan serta SLA yang ditawarkan.